KAKAK FIXI
POSTED ON Wednesday, 15 April 2015 AT Wednesday, April 15, 2015 \\
Heiyooo.. okay gaiss.. aku dapat keje baru wei ! haha.. okay ceni.. sekarang kan pemes dengan buku buku dari publisher Fixi, Lejen Press, Dubook, Terfaktab dan sebagainya lah kan.. aku penah la hantar satu email kat lejen press ni.. nak mintak keje en.. pastu dah lama tunggu takde reply langsung.. aku ingat nak gi sana tapi takda geng.. pastu lak transport susah.. tiba tiba.. tiba tiba lah kan.. aku nampak fixi post satu gambar kedai kat stegrem.. kedai yang dorang bakal bukak dan jual bebuku fixi dan publisher publisher lah en.. and guess what ? kedai tu kat tingkat atas tempat aku keje sebelum ni je.. terus lah aku pegi amek gambar depan kedai tu dan post kat stegrem.. sebagai hadiah orang pertama yang jumpa kedai aku dapat la 3 buku fixi secara percuma.. hohoho.. then aku pun email la ke buku fixi tanya kekalau ade keje kosong kat situ en.. pastu dia reply mintak resume aku.. oh my! cam ade harapan je en.. pastu dah bagi resume dia diam centu je.. punya la tertunggu tunggu jawapan nya en.. sampai kan aku termimpi mimpi yang aku dapat keje situ.. yang dapat nya haziq (anak buah aku ).. kiteorang apply sesama..

lepas seminggu balik dari jakarta tetibe aku dapat whatsapp dari seorang lelaki yang tak dikenali.. dia cakap aku diterima keje di kedai fixi.. wahhhh.. mase tu aku dah menjerit jerit kat rumah.. happy gila kot.. pastu 9 april 2015 bermulalah kerjaya aku sebagai kakak fixi.. ahah.. kenapa kakak fixi ? sebab esoknya keluar kat surat khabar The Star muka aku tengah buat buat baca buku fixi.. gambar aku paling besar pulak tu.. kahkahkah.. terus bunyi segala whatsapp group wechat apa semua tanya kan kepastian sama ada aku ke bukan.. hahaha.. sejak tu semua yang kenal aku panggil aku 'kakak fixi' lagi lagi budak kangkungzz.. hahah.. 

seronok kerja kat kedai fixi ni.. walaupun crowd tak selalu ramai.. kadang kadang tak buat apa pun.. duduk je.. sunyi ar jugak.. tapi dapat bace buku free.. hahah.. jimat duit.. kahkahkah.. kedai ni pun cantik en.. hmm.. pastu.. setiap kali ada event kat sini.. ramai penulis yang datang untuk bagi support.. macam masa launch kedai ni haritu.. seronok weh dapat jumpa dorang.. lagi lagi yang kita minat.. ahaha.. ade jugak beberapa penulis yang dah kenal aku.. macam syafiq aizat and asmar shah.. dorang selalu jugak like gambar aku kat stegrem.. ahaha.. 24/5 ni aku akan benti keje.. sebab nak sambung belajar.. jadi aku nak ucapkan terima kasih pada encik amir muhammad sebab bagi aku peluang bekerja di kedai fixi ni, abang razi manager yang banyak beri tunjuk ajar.. dan helmy rakan sekerja aku.. hehe.. nanti dah masuk U aku akan promote buku fixi ni kat kekawan aku.. dan ajak dorang ramai ramai datang kedai fixi ni.. heheh.. semoga kita bertemu lagi ! adios !




okay babaii..